vintertid

Ja, som alla redan noterat, så är det vinter tid nu.
Känns sådär. Lite sorligt är det ju när alla träd tappar sina blad. Känns som om hel världen blir till en grå sörja. Dessutom känns det som om våren och sommaren aldrig riktigt kom, elr hur man ska förklara det. Som om man inte hann njuta av solens sista varma strålar, sista besöket till måsskär, sista bastubdandet och simmandet på rödhamn..
Usch, jag brukar ju tycka om när det blir lite mörkare. Men inte denna gång. Jag vill inte ha kyla, mörker, tråkighet, plugg.. Känner lite att denna vinter kommer bli en riktig depp vinter (vad är det med mej? har aldrig varit deppig förut, alltid glad, men antagligen måste jag väll ha solsken och färg runt mig för att må bra, knäppt det elr hur? att endast naturen kan påverka en så otroligt mycket)
Men jag ska kämpa imot vinterns mörkhet. Tänka på alla underbara dagar som varit, så d e så! Dessutom ska jag ta o ändra min negativitet till positiva saker.

I vart fall.. Jag gillar starkt våra rephelger! Folket e bara bäst, ojoj, om ni bara visste hur extremt mkt knäppa/konstiga/roliga/galna saker vi sagt o gjort... haha :D
antagligen så e jag väll bara lite extra deppad nu när denna helg är slut...

Men nu hörrni, ska jag ta o göra nått..dumt.. (hmm?) så att jag blir på bra humör!♥
tyckte det var lite lustigt att trädet var randigt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0