gran canaria

Vet att jag varit väldigt seg med att skriva detta inlägg, men e man lat så e man ;D
Aja, drar igenom det lite snabbt.

Fredag, for från skolan direkt till färjan, där en ''underhållande'' tur väntade oss till sverige.
När vi kom fram så for vi direkt till hotellet vi skulle sova på, så att vi sedan skulle kunna pallra oss till arlanda för att flyga till gran canaria

Lördag, vakna ganska tidigt, käka frukost och for sedan till arlanda.
Där införskaffades nödvändig proviant (choklad) och ett berg med tidnigar för att ha nånting att underhålla oss med.
Flyg färden tog en sisådär 5/6 timmar (e int riktgt säker)

framme!
Sedan tog vi bussen till vårat hotell (förresten attkomma ut från flyget, och känsla av att det var varmt, va underbart) där vi packade upp, kolla hotellet lite granna och stack sedan och åt.
Vi åt på ett place som hette Luigi, kan förövrigt informera om att vi typ åt där varje kväll haha!


Söndag, chilla vi och skulle gå längs en strand till Mas Palomas (tror jag)
Dock inträffade en... händelse.
Så resten av dagen chillade vi på hotellet


när vi härja runt på stranden

Lite såhär såg hotellet ut:



och i mörker (;


Måndag, for vi till mas palomas med taxi. Taxi chaufförerna körde som biltjuvar.
Jag lärde Gustav o Henke att fjortis posa:
&
Där fanns mas palomas fyr (skit fin)

bildregn!

aaargh a pirate!


resesällskapet



hehe...

när vi kom hem från mas palomas, så käka vi middag på luigis igen :)

Tisdag, så chilla vi hela dan vid poolen.
Då kom en snube som jobba där med paraply driknar (vitamin grejjer haha)

sen hade vi typ middag hos oss (:


Onsdag, for vi till mas palomas igen


sen va vi o wave rida (har dock inga bilder därifrån)
oxå käka vi luigis igen
btw så fick vi alltid glass dära +att när vi åt vår glass så kom de en såndär gatuförsäljare.
Henke köpte ett par blinkande gals ögon o gustav köpte en dansande åsna XD



+ att vi hittade en... tjur när vi gick runt o kolla


Torsdag, chill vi poolen idag igen





Fredag, va vi till puerto de mogan, de måste va det finaste stället jag varit till på länge!



dessa klippor åkte vi ned för med en buss, han som körde körde som en galning, o det var stup ner för kanten så de va lite lätt läskit att åka där :D

vattnet va helt underbart turkos blått

fiiskar




På kvällen käka vi typ på hotellet, de va jätte fint där!
+att jag blev sjuk på kvällen så jag tillbringa lite tid på att se på nån cartoon grej
Då kom världens sötaste, en liten pingvin som grät isbitar! (hihi, aa vet, tönt jag är!)


Lördag
, time till o fara hem :/
Först när vikom till flygplatsen va vårt flyg hlet galet försenat.
+ att på flyget hem, så det va den mest fruktansvärda flygningen ever, för jag hade sådant lock i öronen (p.g.a förkylningen), så när vi skulle landa så tog det så fruktansvärt ont i öronen :s aja, de e som de e. (:

Hemma söndag, på resan har jag inte shoppat så mkt, typ 2 par örhängen och lite kläder +en obligatorisk slangbella :D
Resan va skit bra :D


-koffta lindex
-jenas leggins fårn nån butik typ aksara?

Dessutom hade jag en välkomstpresent från marc, bestående av massa toffifee :D


aja, nu ska jag kanske ta o gå ut, såatt l8rs allihopa!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0