att bli överkörd

Usch vad jag är skakis just nu...
Var på väg hem från skolan när jag vid korsningen ner mot västra hamnen, körde rakt fram och bilen som mötte mig skulle svänga ner mot västra hamnen.
Nu vet jag inte om det var jag som gjorde fel, men är det inte den som svänger som skall väja för mig?
För isånnafall måste föraren som körde bilen ha varit extremt ouppmärksam, eller ha extremt dålig syn eller något annat fel, eftersom jag körde jag rakt fram och denne inte verkade se mig.
För att förklara hur nära det var på att smälla riktigt ordentligt, så kan jag säga att om jag inte skulle ha haft så snabba reflexer, så att jag krängde till med moppen så att den tog en en liten ''extra'' sväng runt bilen, så skulle jag just i detta nu ligga på marken och ha för jävla ont.
Tänk att olyckor kan hända så snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0