tussikruks

Alltså, jag är väll rätt känd för att prata snabbt.
Ni som som brukar snacka med mig vet hur jag är.
Men om ni hör hur snabbt jag pratar kan ni ju bara tänka er hur snabbt det går runt i huvudet på mig. Oftast blir det ju rätt när jag försöker yttra mig om någonting.
Ibland inte. Som idag hittade jag på ett helt nytt ord, tussikruks.
Det betyder ungefär tussilago och krokus. Det blev lite snett nämligen, sade tussilago först, men sen kom jag på att jag hellre ville säga krokus. Så summan av kardemmuman var alltså ett nytt ord.

Lång historia om en sådan liten petitess.
Så det kan bli ibland.


glad chey, fortfarande brun efter teneriffa

Kommentarer
Postat av: CornI

haha tussikruks, dagens bästa:D

2011-04-11 @ 21:43:34
Postat av: Malin

Du är nog söt du!

2011-04-12 @ 07:41:45
URL: http://thelifeofadreamer.blogg.se/
Postat av: elin

c: haha, alltså jag är helt förundrad över att ni faktiskt förstår vad jag säger!



m: och du är bäst!

2011-04-12 @ 19:04:18
URL: http://elinbiskop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0